Nagyon sok szakasz esetében, a VOLÁNBUSZ Kollektív Szerződése úgy rendelkezik, hogy az eljárási, végrehajtási szabályokat a társaság elnök-vezérigazgatói utasításban szabályozza. Ez azt eredményezte, hogy a munkáltató a 36/2020. EVU-ban úgy rendelkezett, hogy a balesetmentes vezetés elismerésének kritériumait szigorítja.
Abban az esetben, ha ez a szigorítás a szabályozásban mostanában megtörtént, a KDSZSZ követeli a VOLÁNBUSZ ezen belső utasításának megváltoztatását.
Felháborító és elfogadhatatlan, hogy a társaság, egy szabálysértés esetén, ahol nem történt saját hibás baleset, lenullázza a balesetmentes vezetéssel addig elért, akár több százezres kilométereket!
Meg kell változtatni a VOLÁNBUSZ irányítási rendszerét és ki kell zárni azt a lehetőséget, hogy a munkáltató egyoldalúan, kollektív szerződésen kívül módosíthassa azokat a szabályokat, ami eddig a beolvasztott VOLÁN társaságok kollektív szerződéseiben voltak szabályozva.
Felháborító, hogy az “egységesítés” során, minden területen csak a visszalépéseket és szigorításokat érzékelünk.
Követelem, hogy a kollektív szerződést kötő szakszervezet szólaljon meg és legyen partnerünk a tiltakozásunkban.
Dobi István
KDSZSZ elnök