A tagjaink Veszprém megyéből, nagyon szakszerűen megfogalmazott pontokban tesznek bejelentést azokról a problémákról, amiben a SZAKSZ segítségével gyökeres változást szeretnének elérni. A felvetett problémák között van több olyan is, ami egyáltalán nem magyarázható a társaságok átalakulásával. Mindezek mellett megjegyzem, a társaság vezetésének kellene legjobban képviselni azt az álláspontot, hogy a szolgáltatásban résztvevő autóbuszok műszaki állapota csak olyan lehet, ami nem veszélyeztetheti az utasok testi épségét.



Azt meg végképp elutasítjuk, hogy azért büntetnek bércsökkentéssel egy autóbuszvezetőt, mert megtagadja, a műszakilag kifogásolható járművel a munkát. Hol volt akkor a szakszervezet? Miért nem állt a dolgozó mellé és képviseletével miért nem kezdeményezett jogorvoslatot az ügyben? Miért nem fordult a közlekedési hatósághoz, kérve az autóbusz műszaki vizsgálatát?



Egy tagunk:


„Az alábbiakban leírnám azokat a gondolatokat, amiket a kollégákkal közösen fogalmaztunk meg. Meg szeretnénk kérni a szakszervezetet, hogy az alábbi ügyekben járjon el a nevünkben. Ezek a következők:


    A Volán társaságok egybeolvadása során új Kollektív Szerződés és bérrendszer került bevezetésre. Sok munkavállaló nem érti mi alapján és milyen szempontok szerint történik a bérszámfejtés. Ezért szeretnénk ha az ENYKK Zrt. a részünkre készítene egy olyan tájékoztató dokumentumot, amelyből egyértelműen kiderülne milyen tételekből áll össze a bér és ezek számítási módja. Erre azért lenne szükségünk, hogy ellenőrizni tudjuk a bérszámfejtés helyességét. A januári bérek kifizetése körüli anomáliák sokunkban felvetették azt, hogy nem lett korrekten elszámolva a bérünk. Bár tudjuk, hogy a kollektív szerződésben benne vannak a bérrel kapcsolatos információk, de nem mindenkinek van ideje lapozgatni a Kollektív Szerződést és inkább egy egyszerűsített dokumentumot szeretnénk.


    Szabadsággal kapcsolatban merült fel az a kérdés, hogy jogszerű-e a szabadság a forda elvégzése utáni szabadnapra való kiírása? Jogszerű-e az a gyakorlat, ha a kötelező havi órát teljesítette az autóbuszvezető, akkor még pluszban gyakorlatilag “túlóraként” kerül kiírásra? Az megengedhető-e, ha a munkáltató vezénylése miatt nincs meg az adott hónapra a gépkocsivezető kötelező órája, akkor “órapótlásként” használják fel?


    Szeretnénk megkérni a szakszervezet képviselőit, hogy folytasson le ellenőrzést a jelenlegi fordákkal kapcsolatban, különös tekintettel a vezetési, pihenő, kiállási, az esti munkavégzés befejezése közti idő, valamint a reggeli kezdési idő közötti pihenőidő meglétére. Továbbá bér vonatkozásában arra lennénk kíváncsiak, elszámol-e minden költséget a munkáltató a fordában lévő időkre, vagy van-e olyan tétel ami nem kerül kifizetésre, de jogszerű lenne? Nem vesz-e ki több időt a fordákból ezáltal csökkentve azt az időt ami munkaidőként kéne elszámolnia?


    A Kollektív Szerződésben találtunk olyan rendelkezést, ami hátrányosan érint minket veszprémieket. Kérjük a megállapodás felülvizsgálatát és korrekcióját. (A kifogásolt rész szövegét hétfői napon pontosan leírom a Kollektív Szerződésből és átküldöm)


    A kollégák észrevételt tettek azzal kapcsolatban, hogy a társaság által üzemeltetett KCH-161-es forgalmi rendszámú, Volvo típusú csuklós autóbusz esetében tartósan fennálló műszaki hiba miatt fennáll a balesetveszély lehetősége. A kollégák elmondása szerint olyan tartósan fennálló hibáról van szó, hogy az ajtókat vezérlő elektronika rossz, ezért előfordultak olyan esetek, hogy az ajtó magától becsukódott az utasok fel-leszállása alkalmával. Volt olyan eset amikor egy egyetemista fiatalember fejét zárta oda az autóbusz ajtaja, minek következtében a szemüvege eltört. Az autóbuszt ezért gyakran kell szervizelni. A műhely igyekszik is megjavítani, de mind a mai napig nem sikerült orvosolni a problémát megnyugtatóan. Az autóbusz továbbra is balesetveszélyes, a műhely javítás után mindig kiadja mondván “teszteljék”. Félő, hogy súlyosabb baleset fog történni. Kérnénk a szakszervezetet, hogy első körben az érintett kollégákkal vegyék fel a kapcsolatot további információ szerzéssel kapcsolatban. A nevüket és elérhetőségeiket később átküldöm. A társaság vezetőségével kérjük az egyeztetést ebben az ügyben.


    Egy kolléga esetében  történt az az eset, hogy a fent leírt autóbuszra volt vezényelve. Ő megtagadta a munkavégzést a balesetveszély miatt. Ezt közölte a szolgálattevő diszpécserrel és másik autóbusszal ment ki a fordára. A diszpécser jelentette az esetet a vezetőség felé, aki a munkavállalót bérelvonással büntette. Érintett munkavállaló ezért a helyi járati üzemegység vezetőjéhez ment és közölte a munkamegtagadás okát. Ennek ellenére a vezetőség nem vonta vissza a büntetést. Ez a gyakorlat azért veszélyes, mert előfordulhat az, hogy az a munkavállaló aki nem mer ellentmondani a vezetőségnek ki fog menni járatra az autóbusszal és balesetet fog okozni. Ebben az esetben a rendőrség szigorúan fog eljárni, mivel a KRESZ egyértelműen kimondja, balesetveszélyes járművel tilos forgalomban részt venni. Szeretnénk ha ilyen esetek a közeljövőben nem történhetnének meg. (A kollégát megkértem arra, hogy keresse elő a bérelvonásról kapott dokumentumot, amit amennyiben rendelkezésre áll átküldöm)


    Utaspanaszok kezelése esetén azt kérik a kollégák, ha az utaspanasz szerintük nem megalapozott akkor legyen szembesítés az utas és az autóbuszvezető között.


    Hétvégi munkavégzés esetén nincs biztosítva a logisztikai háttér. Értjük ezen azt, nincs lehetőség izzó, olaj egyéb alkatrész például kapcsoló cseréjére mivel a műhelyben nincs senki. Megoldás lehetne a garázsmesternél elhelyezett kisebb készlet elhelyezése szükség esetére.


    További megbeszélnivalókkal kapcsolatban szeretnénk kérni egy személyes találkozót.”




Dobi

Megosztás:
  • 359
  • 0

37 thoughts on “Kérdések és problémák, amelyek válaszra és megoldásra várnak”

  1. 57702 382627I feel 1 of your advertisements triggered my internet browser to resize, you may want to put that on your blacklist. 858978

  2. 393110 430752I will appropriate away grasp your rss as I can not in locating your e-mail subscription hyperlink or e-newsletter service. Do youve any? Kindly permit me realize so that I could subscribe. Thanks. 266540

  3. Visszajelzés: Bob Biswas
  4. 636507 38394I believe one of your adverts caused my internet browser to resize, you may well want to put that on your blacklist. 680451

  5. 133688 864750You should take part in a contest for among the best blogs on the web. I will suggest this internet site! 827938

  6. 593549 96113Amazing beat ! I would like to apprentice whilst you amend your web internet site, how can i subscribe for a weblog website? The account helped me a applicable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided shiny transparent idea. 762373

  7. 55371 680569You produced some decent points there. I looked on the net to the concern and discovered many people goes together with along together with your internet site. 234352

  8. 633007 673370Quite well written story. It will likely be valuable to anyone who usess it, including yours truly . Keep up the very good function – canr wait to read much more posts. 563312

  9. 131774 387751I want to thank you for the outstanding post!! I surely liked every bit of it. Ive bookmarked your internet website so I can take a look at the latest articles you post later on. 998049

  10. What i don’t realize is actually how you’re not actually a lot more
    neatly-appreciated than you might be right now.
    You’re very intelligent. You understand therefore considerably in the
    case of this topic, made me personally believe it from a lot of various angles.
    Its like women and men are not interested until it is one thing to do with
    Girl gaga! Your own stuffs great. All the time care
    for it up!

  11. I’m not sure where you are getting your info, but good topic.
    I needs to spend some time learning much more or understanding
    more. Thanks for excellent information I was
    looking for this information for my mission.

  12. Wonderful article! This is the type of info that should be
    shared across the internet. Shame on Google for now not positioning this put
    up upper! Come on over and consult with my web site .
    Thanks =)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *